About Me :)

Моє фото

У вільний час веду блог, трохи фотогарфую, пишу, печу тортики на замовлення. Люблю придумувати щось нове. Люблю подорожувати та фотографувати. Люблю гладити кота і прикрашати ялинку,  пекти кекси і фруктові тарти, хорошу їжу і фуд-фото, спати на кольоровій постелі, їсти груші і холодець,  купувати взуття і вишукувати якісь прикольні речі на "секонді". Колекціоную ведмедиків. Люблю затишні кав'ярні. Не люблю горіхи і брехунів,  прокидатись коли за вікном ще темно. Не люблю шпильки і міні-спідниці. Хочу скупатись в океані, перезимувати в теплих краях, потрапити до Кейкенгофу, навчитися готувати фаршировану рибу, бути уважнішою і не стати на старості товстою :)

28 січня 2014 р.

Паштет з птиці та овочів, або дещо про безвідходне виробництво...

Щось я зачиталась однією мудрою книжкою з порадами для галицьких господинь столітньої давності. Поради, між іншим, толкові і якісні. Щоправда, натуральність продуктів сьогодні разюче відмінна від тих, що були в минулому столітті. Але мова не про те. В тій книжці, як і в книжці "Про вкусную и здоровую пищу" (я таку теж маю, післявоєнний випуск) є обов'язковий перелік рекомендованих страв до святкових чи буденних меню. Так от, в меню не залежно, чи то святковий обід, чи звана вечеря, чи просто чаювання невід'ємною складовою є саме паштети та паштетики (ніжні млинці).
В принципі, є два види приготування паштетів - гарячий (коли інгридієнти з додаванням яєць запікаються в духовці) і холодний (коли до перетертих інгридієнтів додається масло і то всьо разом застигає на холоді).  Галицькій кухні більш характерні холодні паштети в слоїчках (баночках), які можна мастити та нарізати. В мене вдома паштет зазвичай печений. Але процес приготування є подібним та простим, а результат - смачним:)
Мої попередні експерименти з печінкою були вдалі, але печінки я насмажила забагато, а їсти не було кому, тому по гарячих слідах я вирішила робити гарячий паштет:) До складу паштету увійшло все, що було шкода викинути. Десь так - раціонально і ощадливо:)
Кілька днів до того я варила бульйон. Доїдати його не хотілось. Вирішила вилити, але попередньо вилучила шматочок мняска і морквину. Поки варилось пюре з селери - я ще витягла шматок селери (трішки менший сірникової коробочки).
Отож, Печінковий паштет. Рецепт на око:) пропорції прошу перерахувати.
Смажила я печінку, і 4 шматочки лишилось. Їх я разом з цибулею та олією на якій то всьо смажилось відправила до банячка. Туди ж вкинула посічене куряче м'ясо з бульйону (десь жменька вийшла) та середню морквину (теж варену з бульйону). Додала каввалок селери з майбутнього пюре, а ще - столову ложку вершків, сіль, чорний мелений перець, горошину духмяного перцю та трошки куркуми і яєчко. Все це перетерла блендером в однорідну масу. Формочку змазала маслом, посипала меленими сухарями і при 200 градусах випікала протягом тридцяти хвилин.
 Вийшло дуже ароматно і ніжно. Також можна додавати розмочену в молоці білу булку ( у співвідношенні 1/3) і мелене сало (1/4), тоді паштет буде більш ніжним. Про булку в даному випадку забула, а сала не було. Не зайвою до такого паштету буде і варена цибуля ( ну я мала трохи смаженої) чи пастернак.
В процесі випікання утворюється "пупочок", але як паштет вистигне - він впаде і поверхня стане рівною. Мій паштет має такий колір через моркву та куркуму. Підлягає як намазуванню, так і різанню. Пішов ще гарячим, тому термін придатності мені невідомий....
 Як на мене немає ідеально правильного рецепту паштету, головне - прянощі  і складові. Смачно виходить з курячих сердечок чи кролячих нирочок. А також з різних видів печінки. Неймовірно смачно буде, як додати печені яблука чи відмочений в портвейні інжир, але то вже іншим разом, бо я хочу спати...

4 коментарі:

  1. Добрий день! Як смачно все описано. Терміново біжу до магазину за печінкою. Дякую за рецепт і собі за те, що натрапила на Ваш блог.

    ВідповістиВидалити
  2. Надя, читаю вас вдруге и складується відчуття, що ви надзвичайно позитивна людина! легка і якась невагома!
    дякую за позитив и за настрій!

    ВідповістиВидалити