About Me :)

Моє фото

У вільний час веду блог, трохи фотогарфую, пишу, печу тортики на замовлення. Люблю придумувати щось нове. Люблю подорожувати та фотографувати. Люблю гладити кота і прикрашати ялинку,  пекти кекси і фруктові тарти, хорошу їжу і фуд-фото, спати на кольоровій постелі, їсти груші і холодець,  купувати взуття і вишукувати якісь прикольні речі на "секонді". Колекціоную ведмедиків. Люблю затишні кав'ярні. Не люблю горіхи і брехунів,  прокидатись коли за вікном ще темно. Не люблю шпильки і міні-спідниці. Хочу скупатись в океані, перезимувати в теплих краях, потрапити до Кейкенгофу, навчитися готувати фаршировану рибу, бути уважнішою і не стати на старості товстою :)

3 грудня 2013 р.

Медові печенька з прянощами

Кожного року на Різдво, скільки я себе пам'ятаю, моя бабця пекла такі печенька. Щоправда вона їх не розцяцьковувала візерунками з білка, а просто перемазувала повидлом. Пекла вона їх 2 чи 3 січня, а то і скорше, і далі вони чемно чекали Різдва в кришталевій вазі-салатниці на нижній полиці серванту. Полежавши кілька днів вони дещо відм'якали і ставали ну дуууже класні. Зараз печенька такого типу чомусь рідко перемазують, зате вішають на ялинки, створюють з ними різноманітні декори, дарують. Власне печенька для подарунку, так звані "миколайчики" дарували чемним дітям на Миколая. Для яких свят будете їх пекти - справа ваша, в будь якому випадку, процес випікання наповнить вашу кухню приємним ароматом прянощів та відчуттям наступаючих свят, підніме настрій та забезпечить наявність смаколиків на найближчий час:)
Може я б і не пекла так швидко ті печенька, але одна моя добра знайома запитала рецепт. Я то його дала, але ввечері вирішила переконатись, чи не допустила помилки. По ходу все ок. Я маю ще кілька інших рецептів, але цей найтрадиційніший для мене.
На порцію ( доволі таки велику...) знадобиться:
- 4 яйця
- 200 грам масла
- 2 склянки цукру
- 2 столові ложки меду
- чайна ложка меленої гвоздики
- пів-чайної ложки меленого імбиру
- мелений аніс (я змолола одну величеньку зірочку)
- третина чайної ложки меленого духмяного перцю
- десь 20 столових ложок борошна ( скільки візьме, бо цього разу так, а іншого може бути і інакше, залежно від масла та розміру яєць)
- пів-чайної ложки соди погашеної оцтом.

Баняк з грубим дном ставимо на вогонь. Кладемо до нього мед, всипаємо всі прянощі і інтенсивно мішаємо, аби мед став рідким. Не даємо закипіти! Як тільки маємо однорідні рідку медову масу - знімаємо з вогню і  додаємо цукор. Інтенсивно вимішуємо.  Далі додавала нарізане кубиками масло і яйця і далі перемішувала ложкою, навіть правильніше сказати - перетирала до однорідного стану. Потім додала соду погашену оцтом і по троху почала додавати борошно. Не раджу всипати все борошно відразу - я кидала по 2-3 столові ложки і відразу мішала. пішло десь 20 ложок, поки тісто не стало придатним для замісу. Далі виклала тісто на присипану борошном дошку і почала місити. То не довго, оскільки за рахунок теплого меду складові і так гарно розчинились і стали однорідні. Готове тісто помістити в кульочок і на півгодинки відправити в холодильник.
Розкатувати тісто до товщини 3-5 мм якщо перемазуватимете, і грубше (десь 1 см) якщо не будете змащувати джемом. Духовку розігріти до 180 градусів. 
Я дечки нічим не змазувала і  не посипала, бо вони в мене антипригарні. Думаю, якщо у вас звичайні  - теж не варто щось з ними робити, адже тісто доволі жирне. Тонші печенька випікаються 5-7 хвилин, грубші - 10. 
Гарячі печенька обов'язково викладати на сито чи решітку, аби знизу не запарювались.
Коли охолонуть - прикрашайте як вам до вподоби. Якщо хочете вішати на ялинку - робіть дірочки в сирих печеньках, бо в випечених вам то вже не вдасться.
Успіхів усім, хто вирішив пекти! І гарного вам настрою, не зважаючи ні на що!
п.с. мій вірний помічник Сер Томас завжди поруч:)
Вечір видався вдалим на печенька. Шкода, що чоловік поїхав до Києва... Хіба як не з'їм всі сама - завезу йому коробочку в четвер:)
п.с. Дівчатка, хто просив мне про перекладач - щось не вдалось мені його нині налаштувати:( Але буду вдячна за підказки, як то краще зробити, аби вам було комфортно мене читати!

12 коментарів:

  1. Надюш,очень уютно!Рождеством запахло!Печеньки вкуснючие!Я тоже такие пеку,только чуть-чуть другой рецепт)))
    Напишу быструю схему как вставить переводчик,наверное ты пробовала так,если не получится,тогда не знаю даже
    Настроить-дизайн-добавить гаджет-переводчик-сохранить
    если не получится,ничего страшного,нам и так интересно тебя читать!

    ВідповістиВидалити
  2. Яка смакота! Смак дитинства, ммм...
    Сер Томас - надзвичайний красень та й характер видно;)

    ВідповістиВидалити
  3. А я таку смакоту і красоту ніколи не їла!
    Нядя, Ти генератор рецептів і затишку, вперемішку з чудовими фотографіями!
    Рада, що Ти знайшла нові знайомства в обличчі моїх блогоподруг! ;-)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Справді? Можу коробочку відправити "новою поштою" :) я на повному серйозі! ну як знак вдячності за нових знайомих:):):)

      Видалити
    2. Ой, підколюєш? Справді. Дякую, не варто :-)
      ти прикрашаеш просто збитим білком чи айсінгом (чи це одне і те ж?)
      Моя бабулька робить слойоні печенька на маргарині, я їх досі обожнюю.

      Видалити
    3. ні, насправді, мені то не проблема:) малювала білком збитим з пудрою, а айсинг - це типу його вдосконалена версія (більш густа маса), хоча зрештою це практично те саме

      Видалити
    4. А-а-а, зрозуміло!
      Дивлячись на Твої фото, мрію з'їздити у Львів, побувати у тих прекрасних місцях.
      А Тебе б просила підказати марштур :-)
      Але то хіба у старості :-))) Зара у Франик не можу навіть вирватись :-)

      Видалити
  4. Надюша, у тебя получились настоящие Рождественские печеньки! Очень красиво ты их украсила! Вот сейчас сижу и понимаю, хочу Новогодних праздников!)))
    Томас и печенье получились одного цвета! Можно ими елку украшать! Печенье на веточки, кота под елочку.)))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую. Щодо Томаса - то ви помиляєтесь, з його характером, печенька будуть валятись на підлозі, а він гойдатиметсья на ялинці:)

      Видалити
  5. 20 столових ложок борошна???))))ахах))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. та прикинь... то десь півтори-дві склянки буде.. Просто склянки у всіх різні, а от ложки більш-менш однакові:)

      Видалити