About Me :)

Моє фото

У вільний час веду блог, трохи фотогарфую, пишу, печу тортики на замовлення. Люблю придумувати щось нове. Люблю подорожувати та фотографувати. Люблю гладити кота і прикрашати ялинку,  пекти кекси і фруктові тарти, хорошу їжу і фуд-фото, спати на кольоровій постелі, їсти груші і холодець,  купувати взуття і вишукувати якісь прикольні речі на "секонді". Колекціоную ведмедиків. Люблю затишні кав'ярні. Не люблю горіхи і брехунів,  прокидатись коли за вікном ще темно. Не люблю шпильки і міні-спідниці. Хочу скупатись в океані, перезимувати в теплих краях, потрапити до Кейкенгофу, навчитися готувати фаршировану рибу, бути уважнішою і не стати на старості товстою :)

19 грудня 2013 р.

Завиванець з яблуками

Ну, як то кажуть "раз пішла така жара"  і всі тихо балдіють від передчуття свята я собі дозволю підлити трохи масло у вогонь :) Для мене передсвяткові дні - то перш за все гарний запах на кухні - суміш ароматів прянощів, випічки, печеньок, узвару і інших смачних штук. Напевне нема нічого кращого, ніж засинати споглядаючи на ялинку,а  квартиру наповнюють пахощі з кухні.. Щодо ялинки - то вона наразі стоїть ще не прибрана, а от на кухні весь час щось печу. Сьогоднішній рецепт - дуже простий, є звісно кілька технічних складнощів, та при великому бажанні - то всьо дурниці:)
Завиванці завжди пекла і пече моя мама. Бабця спеціалізується на пиріжках, а мама - саме на завиванцях ( в мене вдома їх називають "струдель", але не плутати з галицьким "штрудель" - то зовсім різне тісто і принцип випікання та подачі). Пекла з маком ( на різдво), з вишнями (влітку) і круглорічно з яблуками. Навіть робила спеціальну закрутку яблук в кориці - на квітень-червень, коли яблук не було... Тому можна вважати, що я нині робила за маминим рецептом (щоправда трохи змінила його).
Мені по ароматності ця випічка дуже зимово-передсвяткова. Особливо смачна тільки з печі, хоч і на наступний день добре смакує:) Отож, на один круглий або два подовгастих завиванці вам знадобиться:
- 1/4 малої пачечки дріжджів (грам 20 вийде)
- 2 яйця
- 1/4 пачки маргарину ( десь 50 грам)
- 8-10 столових ложок борошна "з шапочкою" ( то вже як візьме) + для замісу
- 100 грамів кислого молока ( бажано домашнього, жирного)
- 100 грамів теплої води
- 1+1+2+2 столові ложки цукру
- пів чайної ложки куркуми
- склянка порізаних яблук
- чайна ложка кориці "з шапочкою"
- 2 квіточки гвоздики

Дріжджі розчинити у теплій воді з ложкою цукру, додати 2 столові ложки борошна, аби вийшло по консистенції як сметана. Накрити посудину рушником і поставити в тепле місце на 40 хв.- 1 годину.
Далі додати теплий маргарин (або масло), яйце і один жовток, куркуму і по ложці, постійно розмішуючи, додавати борошно. Можна також додати кілька крапель мигдалевої есенції. Можливо, знадобиться трохи більше борошна... Має вийти пухке тісто. Знову під рушничок і в тепло на 30 хв.
Тим часом яблука почистити та порізати маленькими шматочками, щоб в загальному вийшла склянка яблук.
Додати до яблук корицю і ложку цукру, вимішати. Білок, що залишився перетерти з 2 столовими ложками цукру і з'єднати з яблуками , добре вимішати.
Тісто викласти на посипану борошном дошку і підсипаючи по троху ще борошна місити. 
Розкатати тонко, розрівняти. Я робила одну довгу "ковбаску", якщо не хочете бавитись - печіть звичайні продовгасті. Викласти начинку та скрутити, добре заліпивши краї.
Дечку змазати олією, викласти завививанець та дати постояти 15 хвилин, аби підійшов. 
Я ще зверху посипала крихтами ( дрібку маргарину розімняти з булкою чи сухарями з цукром), попередньо змазавши білком верх завививанця - в мене утворилась хрумка скоринка.
Випікати при 200 градусах протягом 20 хвилин.
Діставши з духовки накрити вологим рушничком.
Готовий завиванець посипати цукровою пудрою - для цього 2 столові ложки цукру перемеліть у кавомолці з двома квіточками гвоздики - аромат буде неймовірний!
Можна посипати "смугасто" - я для цього вирізаю смужки з паперу, тому виходить такий собі трафарет:)
Для подачі нарізати шматочками. Але зберігати треба нерізаним, аби не тверднув.
Ще я нарешті відцідила слив'янку ( рецепт дам згодом) - тому готова приймати гостей навіть в першій ночі:)
Сподіваюсь, вам сподобається:)

7 коментарів:

  1. Надійко, після того , як прочитала у Вас тут зараз про всілякі смаколики та смакотульки ледь не загубила свідомість ...
    А ще зачарована Вашими текстами . Ви журналіст?
    А фотографії які чудові !!! В чому таємниця такої краси? Ви фотограф ?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. ви мене прямо засипали компліментами! дякую-дякую:) та ні, я не журналіст, я пересічний менеджер-економіст в третьому поколінні:) А фотографія і кулінарія - то хоббі.
      Сьогодні "вигуляла" вперше котосумку - зручна і містка, при нагоді похвалюсь нею в блозі, бо дууууже вже вона кльова:)

      Видалити
    2. І Вам дякую за гарний відгук!!! Буду тепер постійно читати Ваші дописи - бо дуже вже мені подобаються вони!!!

      Видалити
  2. Надя,я в восторге!Как красиво,аппетитно,вкусно!!!Как всегда,спасибо за рецепт!!!

    ВідповістиВидалити
  3. Гарний завиванчик! А куди задіяти кисле молоко? Це для замішування тіста? А то в інгредієнтах є, а куди його далі не зрозуміло.Виглядає смачно, люблю випічку з яблуками і спробую спекти по вашому рецептові. Дякую за рецепт і бажаю успіхів.

    ВідповістиВидалити
  4. Дуже смачний рецепт! Хочу спробувати відтворити, але є одне запитання: у рецепті не знайшла, на якому етапі додавати кисле молоко? Безпосередньо до опари, чи пізніше?

    ВідповістиВидалити